Thursday, July 8, 2010

Antenatal Check Up week 24

Hurm actually aku lupe check up tu week ni, bukan lupe tapi salah tarikh.. Ku pikirkan 5/7 tu hari Selasa, rupe2nye Hari Isnin.. Tu pun masa dah on the way gi keje, dengar radio dalam kete... Apa lagi melompat terkejut la ibu hamil nie~~ Oooo itu sangat exxagerate okey... Seb bek nurse tulis kol 2 petang so aku gi je la keje, kol 12 camtu balik la... HEHEHE

Aku check up kat kenek Gomen ngan kenek Private... Kenek Gomen ni la yang aku kene larik2 kejap dari opis... Kalau check up kat private selalu aku gi malam je...

Bukan apa aku gi check dua2 nie, kat Kenek gomen aku rasa check up die lebey menyeluruh mommy and baby... Cuma ye la in term of ubat dan nak scan tu memang takde la kan.. Aku dah bape kali gi check up tak pernah lagi scan kat kenek gomen... Tapi nurse tu kira hebat la pada aku, guna tali tape ukur baju tu je, ukur perot aku dah tau saiz baby, diulangi tali tape ukur baju (WTCool).. Pastu siap leh tau plak kedudukan paler baby dah kat mane... Benda ni wahuallahuallam.. Aku cakap ni sebab nurse dok cete kat aku tapi kiter bukan leh nampak pun, kalau scan tu kiter nampak la kan betol ke tak kater dokter kan...

Oh ye, setakat ni kat kenek gomen aku baru sekali je jumpe dokter, selalunya yang aku jumpe misi/bidan kot... Buat pengetahun uols, tak lama pun aku check up kat gomen nie, selalu paling lama pun sejam setengah la pastu setel la sume.. Sape kata kene tunggu lama??? Dah efisien dah skang.. HEHEHE

Aku gi private plak sebab ubat die macam2.. Ubat yang mahal2 lak tu HAHAHA kalau nak beli sendiri memang idak ler kan... Contoh supplement yang aku amek NeuroGain which is good for baby brain development.. Aku google kat tenet pun, ramai ibu hamil suggest amek supplement ni since ianya dibuat dari minyak ikan... Seperti yang diketahui umum minyak ikan kan memang elok untuk pembinaan sel2 otak... So skang dah 3 bulan aku amek NeuroGain ni, kat farmasi rege die tak silap aku RM60++ sekotak... Aku dapat free je la, sebab company cover kan... Pastu kat private leh scan, tengok baby sihat ke tak, buat apa kat dalam perot mommy tu... Tengah summersault kah, bertango kah atau membaca kah.. Kihkihkih comeiii je baby membaca....

Kebetulan plak husben cuti so husben temankan la aku.. Tapi setakat ni tak kira aku gi check up gomen ke private, husben memang teman.. Alhamdulillah.. Well, pregnancy is all about us.. Wifey & Husband. Remember okay, I bawa anak you, so jangan ngelat!... Tapi husben tak pernah ngelat pun, everytime die yang paling eksaited nak gi... HEHEHE

So update for this months, berat badan I dah naik 3kg.. Hooyeya.. Selama bape bulan ni paler dok riso nape berat badan tak naik2.. Huhu yeeee saya memang suka risaukan benda yang remeh temeh... Contoh

'kenapa berat aku tak naik2..'


' Kenapa perot aku kecik comei je...'


'kenapa aku tak kuat makan???'


HAHAHA lawak je aku rasa...

Darah sume ok, kencing manis tarak, darah tinggi pun takde... Kali ni kene inject Tetanus.. Huhuhu pas inject sangat sakit okey.. Nak angkat tangan pun takleh, so time ni la nak bermanja, makan pun minta orang suapkan HAHAHAHA.. Padahal inject tangan kiri, makan tangan kanan.. Leh nampak ke kaitan di situ???

Gedik!

Nah kasik tengok keadaan aku masa hamil 6 bulan....


Tecit tomei aje kan peyot ku??? Hurmmm sume tak caya aku dah 6 bulan... Huhu takpe2 janji baby membesar dengan sihat kat dalam tu...

6 comments :

  1. hehe..comeinya ibu mengandung ni...aku antara org tak percaya kalu ko kata dah 6 bulan..hehe..tapi, takpe..asalkan sihat ye

    ReplyDelete
  2. untung nyer company cover maternity..i kena bayar sendirik..company hubby pun x cover maternity..hukhukk..

    tapi i pergi private gak..sbb pegi gomen lama laahh kat sini..sampai 4 jam kena tunggu..

    ReplyDelete
  3. kam~~ hahah memang sume pun tak caya, tomei benau perotku.... tapi bila scan doc kata bb membesar ikot saiz, takpe la... yg penting sihat..

    ReplyDelete
  4. n~~ hahaha dulu riso nape perot ku tak besa2 skang dah mengah2 lak bawa perot walaupun comei je...

    ReplyDelete
  5. deena~~ tu la seb bek company cover... uish lambat nye KK kat umah deena, kat area kiter cepat gak la.. paling lama 2 jam tu pun sebb nak injection..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails