Thursday, July 15, 2010

Kau pergi jua meninggalkan ku Huhuhu...

Huhu sedey... Si dia telah pergi meninggalkan aku..

Sapekah si dia nie?? Encit Lee kah???

Huhuu cube imbas balik entri nie..... Entri di mana kali pertama aku memiliki Si Pinky....


Inilah di Pinkykuuu..

Aku sayang giler Pinky nie wei... Selepas setahun keje, bonus aku dilaburkan untuk beli Pinky nie .. Tahun 2008 masa ni tak silap aku.. Masa tu company bagi aku PC sebab aku tak jaga projek lagi.. Banyak dok opis je buat projek planning..

Lepas tu aku banyak projek luar kene gi site.. Aku terus aje la guna Si Pinky ni kan, malas la nak berkira.. Tapi sebabkan boss sayang giler kat aku ni staff die yang dedikasi lagi excellent nie muahahaha... Boss minta PM belikan lappy tok aku..

Finally, aku dapat plak si Blackie ni ngan spec yang memang tip top la.. Boleh tengok kat entri nie....

Ramai gak jeles aku dapat lappy Dell XPS Studio nie.. Sebabnye, yang lain cuma dapat Dell Vostro je, tetibe aku dapat XPS yang memang range tip top dalam Dell.. Aku tak mintak pun, dah orang nak bagi, aku amek aje la...Kehkehkehkeh

Since dapat Blackie, aku memang jarang guna Pinky dah.. Ye la, Blackie RAM die 4G so keje2 edit gambo aku memang smooth je, bila buat keje opis yang programming kaw-kaw pun laju je... Pinky tu kekadang je Encit Lee guna kat umah, selalunye Encit Lee guna PC aje, lagi syiok main game...

Kesian Pinky.. Terabai...

Bila tukar department baru, Blackie memang jadik hak milik kekal aku la.. Means hak milik aku, aset aku.. Sebabnye??? HAHAHAHA rahsia.... Tapi memang boss aku bagi aku okeh.... Bukan aku main amek aje...

Tetibe department baru aku, orderkan satu set laptop baru tok aku.. Hooooo so aku akan ada 3 laptop kat umah.. Huhuhu bape banyak laptop daaaa.....

End up aku decided nak let go one of it.. Since aku sangat suka spec Blackie, so aku decided nak let go Pinky je huhuhu Sedeeeeeeyyyyy~~~

Tapi aku let go kat adik aku yang bongsu je.. hehehe sekurang2nye aku masih leh jumpe lagi Pinky kan??? Since adik aku pun sambung belajar di UITM Penang so aku just bagi Pinky kat die, adik aku pun paham takkan nak free kan so die bagi la RM sket2 tok banjer anak buah yang bakal kuar bulan 10 ni.... Malas aku nak berkira adek badek lagipun bukannye adik aku bekerja pun, lainlah dah keje kan ni org nak gi belajo.... mak pak aku gak yg kene kuar duet lak kang...Walaupun masa aku beli tu rege die lebey 2K gak la.... Takpe la kan... Hehehe

So skang Pinky dah takde ngan aku... Laptop yang opis order tok aku belum dapat lagi so aku guna Blackie je skang.. Nanti dah dapat yang baru tu, aku guna yang tu la untuk keje, and Blackie ni untuk personal use dan edit2 gambo... Ye la, segala software editing aku dah install lat sini..

Jual Blackie????? No.. no.. no.. Aku sekali2 takkan jual Blackie, sebab aku tau rege die almost 5K, aku dapat free.. takkan nak jual beb!

3 comments :

  1. bertuahnya badan dapat laptop free...saya nak jugak!!!!!!!hehe

    ReplyDelete
  2. woii jeless. aku takde lappy ade mini notebook je. bagi le satu kat aku..ehehehe

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails