Tuesday, July 20, 2010

Cloth Diapers for My Baby sudah sampai....

One of baby item dah sampai... Cloth Diapers or CD..

Aku beli online je setelah berbulan2 mensurvey... Hehehehe...


Aku order online dari Pn Ieja and website die leh klik sini....

Bese la, sebelum order, aku dok YM ngan die tanya macam2 hehehe seb bek Pn Ieja ni sudi kongsi sume info yang aku tak tau...
Aku decided beli 10 pcs CD sebagai permulaan.. Dan aku pilih 2 jenama dari Canada and UK..
Iaitu jenama Sweet Doll BB dan Rainbow BB..

Aku nye personal point of view setelah dapat CD ni dan tengok kualiti die.. Memang puas hati.. Hari tu aku ada gak tengok2 CD ni kat kedai2 baby macam MybbStore, Manjaku, MyKiddyPlace.. Die punye insert tu macam nipis sket la banding ngan yang aku beli nie...

Yang ni, insert die tebal sket so macam yakin lah ngan kuasa kebolehtelapan air die kan..
Aku beli 2 jenama sebab nak try, lagi pun tak silap aku yg Sweet Doll BB tu cutting die kecik sket, so untuk baby NewBorn mungkin sangat la convenient, takde la nampak bulky sangat kan...

Tapi dalam pantang, aku pakaikan baby pampers je sebab sape nak basuh insert tu nanti?? Huhu kesian lak kat husben nak kene basuh.. Pastu aku pantang kat umah mak aku, takkan nak susahkan mak aku lak basuh CD tu kan... So masa dalam pantang aku pakaikan pampers aje dulu... Huhuhuhu..

Hehehe dapat jugak free item, laundry beg ngan nappy liner hehehe..

4 comments :

  1. waa dah beli CD. saya mmg plan nk beli tp tak terbeli lg sbb byk sgt blogshop yg jual. nak survey2 harga dulu :D

    ReplyDelete
  2. wau banyaknye...hehe...Jue, kalau ko nak tahu sape lagi pengguna CD, Lea antara orangnya...tapi, dia takle beli sekali harung macam ko ni..banyaknye..hehe..but, all da best..bagus untuk alam sekitar

    ReplyDelete
  3. woowwyy..i lom beli agi cd..coz same as u, i maybe start berCD for my baby after pantang kot..sbb macam x nak susahkan my mum or MIL yang akan jaga i masa pantang..hehehe..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails