Monday, July 5, 2010

Kuasa Super Woman Merasuk Diri

Ni kisah di Hari Sabtu, husben aku keje.. Selalunye kalau husben keje hari Sabtu, wifey akan ikot kuar umah pepagi sebab nak gi umah mak... Umah mak aku ngan opis Encit Lee dokek je... 5 minit je naik keje hikhikhik...

Syiokkan?? Tetiap minggu leh jumpe mak aku... Tapi sabtu kali ni cam malas nak bangun awal so lepak kat umah je la kan...

Dah bangun pepagi tak tau nak buat pe... Tengok kiri tengok kanan tetibe ntah mana datang kuasa superwoman aku ntah.. Ye la sejak preggy ni memang tak larat nak buat keje2 kemas umah nie.. Selama 6 bulan ni memang sume keje umah, husben yang take over... Basuh baju, vacum rumah, jemur baju... Aku just wat keje yang lite2 je... Cam lipat baju.. Ngan masak.. Masak tu of coz la kan, takkan laki den lak nak masak.. Tu pun dah masuk 5 bulan baru aku leh turun dapor...

So hari tu, aku cam super power gile.. Nak kata minum Kacip Fatimah takde plak... Habes satu rumah dari bilek air aku sental, pastu kemas bilek tido, kemas lemari make-up, lap habuk2 satu rumah kasi kilat2 sampai bunyik ting ting!!!!... OK, tu tipu je... Tapi memang berkilat ye..

Vacum rumah, last sekali aku kemas stor okeh.... Kemas stor!!!!! Huhu stor pun abes aku kemas.. Stor aku memang banyak giler barang, sume hadiah kawen yang aku tak pakai lagi.. Time kawen aritu memang rezeki aku murah, banyak giler hadiah dapat... Barang lektrik pun sampai double2 la... Ada yang aku bg mak aku, ada tu aku simpan dalam stor je.. Tunggu pindah umah sendiri baru aku nk bukak guna...

So keje aku memunggah kotak2 sume dan susun proper way la kan... Memang kemas giler la stor aku skang, tikus masuk pun leh carik jalan pulang kehkehkeh nampak sangat sebelum ni dasat giler sume aku sumbat aje dalam stor tu...



Ni la gambar ruang tamu aku selepas kemas + vacum + lap habuk + mop.... Siyes terkesima aku tengok... Selalu atas meja tu memang tak pernah clear, ada buku la, nota la, segala makanan aku HAHAHA.. Kali ni aku kemas dah sume masuk tupperware susun lelok, buku2 letak dalam rak...


Aku ni macam buat Master, banyak giler buku and journal nak baca... HAHAHA dah keje buat testing kan... Huhu balik umah menelaah aje la keje aku..


See... sanagt kemas kan?? Cuma bekas air je sebab aku kalau online tetibe nak minum capai je, tak payah bangun... Berat bontot HAHAHA..

Ni bilek tido yang aku kemas.. Tunjuk lemari make-up aku yang dah berkilat ni ha je.... sebelum kemas ni, memang habuk banyak giler, kata warna putih haruslah habuk tu nampak je itam2 kat sana sinun celah2 sume tapi hari tu aku dah hapuskan segala tok nenek habuk...

Pastu susun lelok sume perfume, deodorant, apa la bagai dalam tu diam2... Tu pun tak muat, kena masuk dalam make-up bag kasik taruk dalam laci.. Sejak peknen ni muka aku memang tak dicalit sebarang make up pun....


Hurmmm... Tapi kan lepas habes sume keje aku pun sakit belakang, bawah ari-ari aku pun start sakit huhuhu mulalah tepon husben ngadu...

Habes aku eken marah, sape suh gatai2 gi buat keje.. Sebelum gi keje husben aku dah pesan dok je umah diam2, tak payah buat pape.. Tunggu ahad baru kemas sesama... Huhuu

Sampai hari ni sakit wei bawah ari-ari nie, riso plak aku, tapi as long takde bleeding insyaallah selamat kut...


3 comments :

  1. memang macam tu kot orang preggy ni..dah lama x de adengan kemas mengemas, tetibe naik hantu nak mengemas..pastu lepas dah siap mula laa sakit sana sini..hihihi..

    ReplyDelete
  2. wahh...cantek2..kemas2..power og preggy woman...weewitt..

    ReplyDelete
  3. rajin eh..baby pun ikut sama lincah dalam perut itu...

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails