Friday, July 2, 2010

Arghh kene Outstation - Jalan2 satu Malaysia

Hohoh bt pengetahuan sume aku dah tukar department since bulan 4 aritu, department lama kan keje aku jalan2 satu Malaysia je gi visit project....

So dah kawen ni macam malas je.. Ko imagine la every quarterly aku kene gi Utara, Selatan, Timur, Sabah, Sarawak tok tengok projek.. Ko sanggup????? Setahun minimun 3 kali ko kene gi site visit, max 4 kali... Laratttt????

Sekali outstation memang berhari la, dah la tu back to back ok.. Sebab selalunye ada timeline 2 bulan je tok visit sume projek, 2 bulan je dok opis.. Kekadang Isnin sampai Rabu kat Penang, Khamis aku dah kene ada kat JB huhuhu memang penattt weeiii.... KM kete aku pun cepat je naik....

Memang la outstation ni claim aku masyukkkkkk... Satu tempat pergi dapat claim banyak, sebulan gaji leh saving, belanja duet claim je.. Tapi kepenatan tu tak dapek nak digambarkan... Balik je outstation sampai umah kompem aku flat tido tak bangun2, lagipun bila dah selalu sangat outstation ni ko jadik boring la... Siang ko gi keje, malam lepak bilek otel sorang.... Dah la scary tido otel sorang2 walaupun aku dok bilek suite mahal sekali pun dah nama penakot tu memang penakot hahaha... Dok la terbayang Ju Onn la ape la..

Tu yang aku bt decision tukar department, department baru ni System Technology, mana2 technology baru dalam company aku, department aku ni la tugasnye tok verify sume sebelum masuk production.. Testing kat oversea lab sume keje ktorang la...

Kat sini aku kuar jugak gi testing merata2 tapi selagi boleh buat area central KL ni bt kat sini aje la... Selalunye Cyberjaya la, memang ulang alik ke Cyberjaya aje la, jarang muka aku ada kat opis nun, skang ni pun aku kat Cyber 2 minggu dah... Boleh claim juga... Aku rasa lagi best kot sebab claim die tak perlukan aku tok swipe CC nak bayar otel minyak sume.. HAHAHAHA... Claim masyuk juga...

Tetibe baru2 ni dapat emel ada testing baru untuk audit network company aku so kene gi testing satu Malaysia lak... Huwaaaaa.... Dah la nak bulan pose nie... Larat ke aku nie, perot dah makin beso dah...

Huhuhu inilah cabaran menjadik seorang jurutera wanita... Nak jadik cekgu takde bakat hohohoho... Takpe la, ni yang aku minat kan, as long aku enjoy penat pun ku gagah jua...

Lagipun exercise is good wut...(ayat penyedap ati sendiri)

Jom layan gambo2 sepanjang aku jalan2 malaysia tahun lepas, mana yang aku bawa kamera tu ade la gambo yang tak bawa tu dalam hati aje la...


Hehehe gambo aku ngan Mr Shrek... Masa ni outstation kat penang, jejalan la kat Toy Museum.....


Masa ni gi Mersing... Encit Lee ngan adik aku teman... Siyes penat bawa kete... jauh giler.. Dah la jalan hutan, bengkang bengkok naik bukit bagai... Letih!!!!

Tapi ktorg sempat la jejalan kat sana pas keje...


Yang ni kat Pantai Batu buruk, KT. Aku gi sana naik flight je masa nie, pastu tido umah boss aku... Best giler, boss aku sporting bawa jejalan... Mak die siap masakkan macam2 lauk Tganu, salah satu yang aku suka gila ketupat sotong ngan beefsteak.. Resipi dah amek dari mak boss aku tu, tapi belum pernah try lagi..


Ni masa aku gi Sabah/Sarawak pastu singgah Brunei.... Yang belakang tu theme park die la tu... Ala2 genting la kalau kat Mesia nie...


Masa ni gi Cherating.. aku dok kat hotel betol2 mengadap laut.. Hotel Swiss Garden, hotel tu memang best giler.. Kalau ada peluang aku nak g honeymoon la kat sana HAHAHA.. Tahun bila tak tau....


Masa ni aku gi JB, time ni aku baru tau peknen baru 8 weeks tak silap.. Tengah loya2 muntah2 terok.. So Encit Lee temankan la aku gi JB... Balik JB g Penang lak, terpaksa die amek cuti seminggu lebey nak teman aku outstaion huhuhu..

Ni masa kat department lama, aku join tournament bola tampar lawan ngan vendor... Dapat no 2 tu, jgn main2... HEHEHE best dak2 department lama aku ni... Memori betollah..


Masa ni gi Penang, sempat gi Bukit Bendera minum ABC spesel sedappppppp...

Masa ni kat Batu Feringgi jalan2 carik makan.. HEHE sedappp makan seafood kat sana...

Secara kesimpulannye, satu Malaysia aku dah jalan... Huhuhu bilalah nak gi obersea lak nie???

2 comments :

  1. sonok keje sambil berjalan
    heheh abc bukit bendera mmg sodappp

    ReplyDelete
  2. hehe...berjalan plus otstation masa perut tak memboyot lagi best kot..hehe...

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails