Thursday, July 22, 2010

Kesah Gulai Daging

Jumaat lepas balik keje, sampai rumah terus masak.

Sebabkan dalam frezer ada daging je so terpikir nak buat gulai daging. Sementara rebus daging nak tunggu empuk, leh la aku lelapkan mata barang seminit dua. Penat giler ni, dah la skang urat belikat aku ni selalu sakit. Maybe sebab kerap tengok PC. Thats why aku jarang2 update dah, sebab nak kurangkan tengok PC. Hati2 kekawan, ayah aku pun pernah kene camni gak, sampai kene pegi fisioterapi.
Dapat la lelap mata dalam 15 minit. Kemas2 rumah sket, agak2 daging dah empuk aku pun start la masak. Memang penat. Mengah. Balik keje penat tak ilang dah kene masak. Tapi tu tanggungjawab kan, tak baik nak mengeluh.

Dah siap masak, hidang sume. Mandi, relek2 tengok TV sambil tunggu husben balik.

Lambat plak husben balik, lepas magrib pun tak balik lg, banyak keje katanye. So layan la TV.

Husben balik sementara tunggu die mandi, solat aku pun siap2kan lauk. Menu sempoi je Gulai lemak cili padi daging, ngan syur kobis masak kicap.

Gambar gulai lemak daging: Hasil Mr Google. Gambar sendiri masak lupe amek.



Pas selesai segala urusan, husben pun makan. Tetibe tengah memasing khusyuk mengunyah nasi.

Hubby: Sedapp ayang masak.
Wifey: ???? (Blur kejap, laki aku ke yang cakap ni)

Buat pengetahuan korang, husben aku ni jarang puji2 ni, bukan jenis yang ayat munge2 la kata orang. Kalau die puji, camtu lah. Sebaris aje ayat die. Pastu terus diam, buat2 tak cakap pape..

Bulllehhh????? Aduhai.....

Tapi takpe, pujian tu menghilangkan segala penat lelah aku untuk hari itu. Tambahan plak menengok husben makan penuh selera sampai habes nasi seperiuk.

Muncett la laki den....

3 comments :

  1. ok gak ada puji2 hehe xmcm along xpernah dia ckp sedapnye hehe never!

    ReplyDelete
  2. wah...pujian ihlas tu, kluar sekali ja, tapi mmg bermakna kan?

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails