Monday, September 19, 2011

Ada segerombolan tetamu memeriahkan rumah kami syawal nie

Jeng jeng jeng...
Sapekah tetamu yang dimaksudkan itu???


Mama ngan Rayyan sedang menunggu ketibaan tetamu..
Sambil tu posing2 dulu...
Rayyan memang dah well trained dah..
Asal kuar je kamera, die dah ready menyengih..
Bijak .. bijak...


Naseb baek tahun ni beli balang kueh..
Kalau tak, celah bedah mana la aku nak hidang kueh raya..
Ye tak?
Hehehe... 
Cantek tak balang kueh I, uolss??
Aku suke balang ni sebab corak munge rose yang kiut2 tue..
Ala2 English la..
Tapi sok kalau ada umah sendiri, idak ler teman mau tema english nie..
Susah nak jaga sebab serba putih..
Huhu aku tak rajen nak mengelap lemari je setiap 12jam..


Anak banak berfoto gedik?
Sape la yang nak datang tapi idok sampai2 ???

Actually orang mesjid..
Kat sini ada satu tradisi..
Dalam bulan Syawal, orang mesjid akan datang rumah ke rumah tok selawat dan bacakan doa tok tuan rumah..
Selain menziarah... Aku kan baru pestaim sambut syawal kat area rumah nie..
Cam eksaited gak la kan..


Ni la die rombongan mesjid tu..
Hubby tu kat tepi..
Alhamdulillah.. penuh satu rumah jemaah lelaki..
Pas jemaah lelaki masuk, kaum2 hawa lak..
Kira macam sambil menziarahi jiran tetangga la..
Sonok plak rasa nye..

Kami cuma hidang air teh dan kueh raya je..
Since imam pun dah pesan kat hubby, kata takyah hidang makanan heavy2 sebab satu malam depa sume gi dalam 4-5 buah rumah...

Hehehe 2 minggu jugak la hubby join jemaah mesjid ni buat rombongan selawat rumah ke rumah nie..
Aku memula nak join, tapi Rayyan ni plak jenis kol 9 dah menguap hhuhu..
Pastu tak diam kat umah orang, makanye sehari aje la aku join..
Yang lain, dok umah je..

Kesimpulannye, aku rasa best sangat ektibiti nie..
Masa ni baru aku kenal jiran lorong kedua, ketiga dan seterusnya..
Huhu hubby memang kenal la jiran2 sume, sebab die selalu gi masjid..
Aku memang tak kenal sangat sebabnye tak pernah lagi berkesempatan nak ke masjid..
Tunggu la Rayyan dah bijak sikit..

3 comments :

  1. bagus dapat husband yg kaki masjid..

    lucky u!!

    ReplyDelete
  2. Juelee,
    Kita pn teringin nak bergiat2 skit dengan aktiviti kat surau, tapi apakan daya, samala, baby kita jam 830 dh nak tidur..Harapnya tak lama lagi dapatla join...

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails