Tuesday, September 6, 2011

Sehari sebelum Raya

Aku balik Perak kampung mak aku sehari sebelum raya..
Pagi2 pas subuh gi pasar dulu beli barang basah..
Pastu tunggu Rayyan bangun terus gerak balik kampung..
Kubur arwah ayah kami pergi hari sebelum tu..
Nanti pas Syawal insyaallah kami datang lagik..

Kalau balik Perak ni memang meriah la..
Maklumlah makcik2 ku sume kepoci..
Pastu adik2 sepupu pun leh tahan..
Cukup la 2 team bola..
Tu pun yang separuh je..
Separuh lagi selalu datang pagi raya je...

Selalunye yang best bila nak raya nie..
Petang raya tu masa sebok bt persiapan hikhik..
Tol tak korang???

Menu tok berbuka aritu je berjenis2..
Ada sup tulang, kari kambeng, ayam masak lemak, rendang tok, rendang cili padi, rendang ayam..
Muahahaha giler banyak lauk kan..
Ate orangnye pun ramai wokk......
Jangan riso tak ahbes.. Gerenti habes punye...
Lemang tahun nie memang terbaek..
Lemak habes..
Hurm memang kompem lemak kat badan aku pun akan naik menggila la pasni..
Huhuhuhu

Tapi sayangnye gambo masa buat persiapan, hubby tak amek..
Sebok bakor lemang katanye...
Hikhik takpe aku UP gambo tido bergelimpangan tok korang...


Kat kampung gini la gayanye..
Mana ada celah je tido la...
Jangan banyak kesah..
Tapi syiok oooo..
Berebut bantal berebut selimut..
Malam orang sebelah berdengkur tepi tinge kite je..
Ahak!

Dan naseb bek plak laki aku jenis tak kesah..
Die leh masuk ngan makcik2 aku yg kepochi sume tu..
Heheh alhamdulillah la kan..








2 comments :

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails