Thursday, September 22, 2011

Bila dapat apa yang kesukaannye!!!

Alhamdulillah setakat ni Rayyan memang menunjukkan minat yg dalam dengan books..
Mama doakan semoga Rayyan membesar menjadi anak yang bijak..
Pandai dan hormat orang tua...

Aku akui, bukan senang nak jaga Rayyan..
He's can fall under hyperactive baby..
Kita tak boleh nak predict apa dia nak buat..
Sometimes die buat apa yg baby lain tak buat hokey..
Contohnye macam..
Dia sangat suka main remote TV..
Bila kami bagi remote TV yang tipu/dah rosak..
Slumber ya ya ngan muka tak bersalah die campak jauh2 sambil mulut ngomel2 'Naaaanakkkkk'..
As if die tahu remote tu rosak..
Pastu bila kita bagi yang the other one nye remote..
Dengan pantas die capai sambil gelak2 dan tukar channel..
Hoh! Baru 11 bulan je usia dia pun...

Kalau nampak lappy, galaxy tab, desktop..
Memang kegemaran..
Dan mulut akan bising ngan 'ba ba ba'..
Tau tak apa?
Suh kami bukak Youtube, pasang lagu ba ba black  sheep..
Ok, fine.. Anak alaf 21.
Zaman IT..
Bila dah buka youtube, akan berjoget2 keriangan lah hero kenit tu...

Gambar2 ni sume dalam kereta masa balik dari Midvalley...
Sebok suh mama kuarkan buku die dari plastik..




Tengok la betapa khusyuknye die menengok animals tu..
Skang ni dah seminggu buku tu die tatap...
Ada few animals yang die dah kenal..
Everytime tanya, die akan pointing to the right picture..
Animals yang Rayyan dah kenal, Cat, Duck & Monyet haha..
Die sebut monyet is "NYET"..
Jenuh la ajar cakap penuh..
Sebab aku pernah dengar, if taknak anak pelat..
Silakanlah bercakap dengan anak bahasa penuh...


Tengok la tu..
Suka sangat dengan kucing..
Tak takut oke kucing..
Balik Penang, slumber die je usap2 kucing tu, tarik misai kucing...
Huhu naseb la kucing kat umah nenek sume manja2..




The "NYET"


Tengok CAT lagi..
Baby ni senang belajar kan?
Cepat je die tangkap apa kita ajar..
Aku harap sifat Rayyan yang satu ni akan berkekalan hingga besar..
Membaca adalah salah satu penjelajahan imaginasi tanpa batasan...
Aku belajar banyak melalui membaca..
Bacaan aku bukan terhad pada novel je, aku suke baca biografi, buku motivasi, buku travelling..
So aku harap, Rayyan akan mewarisi sikap aku yg satu nie..
Amin...



No comments :

Post a Comment

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails