Monday, December 15, 2008

Kenduri kawen lagik!

Pas kenduri umah Ceera, aku ngan Encit Lee p kenduri kawan Encit Lee kat Gombak..
Aku pun tak taw Gombak kat ne, acikk ikot je..
Kalau tadi tema hijau, nie tema purple plak.. Aku sok nak tema ape lak???
Gambo tak sempat nak snap pun, bese la aku biler dah huru hara nie cam malas nak kuar HP la ape la...
Hari nie sume kenduri yang aku p semuanyer guna penanggah.. NO KATERING!!!!!
Aku suker je kenduri camni, lebey meriah.. Ader semangat gotong royong... Sonok pe dapat masak2 sama2..... Jimat pun jimat.....
Jimat tuhhh yang paling penting... Yela, dengan situasi ekonomi skang nie kalau guna khidmat katering, kurang2 kene ada 20K tok makan saja tu pun jemputan tak sampai 1500..
Mane idak nyer kalau dah satu kepala kene caj RM12 ke atas.. Huhuu..
Tapi cube kalau gotong royong nie, budget dalam 10K, dah leh tumbang lembu sekor dua, leh cover 3000 orang punyer jemputan.... Kan ke jimat tuh.....
Tapi ape kan daya, umah aku memang kalau kenduri, agenda nak memasak bagai takde dalam list...
Periuk belanga nan adooooo yang besar2..
Ko taw la kalau kenduri nak masak banyak, takkan nak guna periuk kecik2 yang takat lepas tok masak makan 5 orang tuh jeeee.....
Pinggan mangkuk pun nan adooo...
Bukan la takde langsung tapi mane la cukup tok kenduri jemput reramai orang..
Ni pun kalau sedara mara datang, mak aku kene kuarkan pinggan Arcopal die dalam almari nun... Pinggan kat rak memang satu dozen je, cukup tok orang dalam rumah hahaha...
Yang paling penting.....
Takde AJK kampung nak menolong masak...
Takkan la mak aku nak masak sorang2... Hmmmmm....
Huhuhu sangatttttt tak best ok!
Masa bertunang ari tuh pun, mak ayah aku order katering jer...
So, melepas la peluang aku nak buat kenduri ader penanggah bagai..
Kang tak pasal penggantin lak kene twun cedok laukkkk bagi orang makan sebab penanggah tak cukup tangan.. Wakakakkakaka.... Boley gitu??
Kat kenduri ni gak, 1st time aku jumpe penggantin baling gula2 bagi kekanak..
Hehehe sonok tengok bebudak rebut2 nak tangkap gegula....
Wahhhh kalau aku nie kecik comell memang aku dah join dah...
*Hakkkkksss ader hati tuh....*
Balik dari kenduri nie singgah Gardens jap...
Taw nak btpe???????
Next entry ok!
Yang pasti, I am looking for something......

4 comments :

  1. Ladies, looking for fashionable shawls and tie rack scarfs? visit our page for more choices =P

    ReplyDelete
  2. kenduri kawen memang banyak pakai duit.. kannns

    ReplyDelete
  3. ehmm, nasib baik la dok umah kat kg so mmg ada penanggah .. rasa best aje sbb meriah .. jemputan dulu seribu lebih tapi duit kenduri tak sampai 10k .. mmg sgt jimat tau.. masak pun sedap :)

    ReplyDelete
  4. hehe betol betol betol betol... mmg byk pakai duit tapi takpe la... at least kita nak kenangan masa kenduri kawen tu kita leh cerita kat anak2 kita hehe

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails