Tuesday, December 23, 2008

modem

Lihat lah kengkawan...

Saya sudah ada jalur lebar tanpa wayar di rumah.. Yiiipieeeee!
Lepas ni saya akan bebas menghapdet blog di mana2 penjuru umah saya.. Di dapur, di bilek atas, di ruang tamu depan, ruang tamu kedua.. Di bilek air pun boley jugak!

Memula dulu saya taknak pun guna tanpa wayar nie, tapi sejak saya menjadi ketagih bermain neopet dan menghapdet blog nie, keadaan menjadik di luar kawalan ( eeewaahh dasyat kan penangan neopet dan blogspot nie, macam dadah plak boleh bikin saya ketagihan tahap kritikal!).. Adik yang lelaki sebok nak maen game RYL la, Warcraft la.. Adek yang perempuan plak sebok nak layan Youtube la, Myspace la...

Maka, tercetus la idea untok beli router tanpa wayar nie... Skang ketiga2 PC dan laptop di rumah boleh ON serentakkk.. Aishhh banyak la bil api emak saya cenggini!



Ni la die, router yang jadik pilihan cap D-LINK.. Bukan ape, masa testing dulu pernah gak tengok router nie, lagipun configuration die simple... Enggak perlu bikin kepala pusing2 dong!


Skang, rumah ku adalah kawasan jalur lebar tanpa wayar.. Eeeewahhhh sebut bahasa melayu penuh plak.... So pasni saya boley hapdet sambil tengok HBO.. Muahahaha....

****updated: ada blogger tanya mahal ke idak.. harga dalam RM115 router wireless paling murah sebab die da 4 LAN port so kalau taknak guna wireless connect je guna cable RJ45..
Haaa, jangan lupe beli lak kabel LAN RJ45..

6 comments :

  1. tahniah masyimalo...anda kini tanpawayar...hahah...

    ReplyDelete
  2. cam best je..jalur lebar tanpa wayar ada di mana2..

    ReplyDelete
  3. jangan lupo buek password eh

    ReplyDelete
  4. ati punya csl....jom kita bukak persatuan tanpa wayar..kuang2...

    ReplyDelete
  5. ekeke kalo anda kaya tak payah password... pastu bagi taw kat jiran2 sila menjebon guna wireless internet... tak payah penat2 p semua umah menjadi wartawan melodi ekekek

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails