Tuesday, December 16, 2008

Makan salah tak makan pun salah???

Sebabkan mood ingin kelihatan ramping membuak-buak di dada nie.. Oooopss, saya bukan gemuk ok.. Jangan guna perkataan gemuk, amatlah tak sedap didengar dan kecit ati ini mendengarnye...
Jadik ape kata kiter tukar kepada 'montok'?? Woooowwweeeee sangat sedap didengarkan???
Weee so bermula hari ini montok ok! Jangan cakap gemuk, nanti kecit ati ku.... Hik Hik Hik...

Pagi ini saya telah buat menu bekpes ala2 celebriti Hollywood.. Eeeewaaahh perasan pulak saya nie... Sebabkan menu nie saya bangun awai pagi untuk berdangdut bersama periuk belanga di dapur ok.. Bukan senang nak tengok saya bangun seawal 6 pagi untuk masak sarapan.. Selalunyer time2 gitu saya tengah enak dan lena diulit mimpi2 indah..


Taaadaaaa.. Inilah hasil masakan saya di dini hari yang sejok tadi.... Kan saya udah bilang masakan ala Hollywood.. Kacang panggang dan jagung manis...

Ohhhh jangan salah sangka ye, saya bukan buka tin terus makan.. Amat tak menepati tekak saya yang cerewet ini... Jadi kacang panggan tuh saya masak dulu..

Memula sila panaskan majerin dalam kuali, tumis bawang skek setrusnya barulah masukan kacang panggang yang dikeluarkan dari tin tadi...

Same goes for sweet corn, panaskan dalam kuali dengan sedikit marjerin.

Next, masakan saya adalah...


Sosej with potatoes & scramble egg..

Scramble egg nie pejam mata pun boley buat.. Kalau sesape yang tak tahu nak buat scramble egg pegi la segera ke klinik berdekatan untuk cek paras gula dalam darah anda.. Erkk sape taw kaitan antara sramble egg dan paras gula dalam darah?? Sila angkat tangan....

Sosej with potatoes ni resipi campak2 je... Panaskan majerin, then masukkan sosej yang dah dipotong with potatoes yang dah didadu.. Campur garam sket dan lada hitam skek.. Done!

Owwhhhh mesti ada yang kata, diet ke benda nyer minah nie.. Banyakk nooo menunyerrr....
Nehiiiiiiiii.... Nehiiii la deyyyy!!!!! Bekal ni for the whole day ok.. Bekpes, lunch, tea....
So OK la kan??? If tak OK pun who's care??? Bak kata Encit Lee saya masih ada masa setahun untuk kuruskan badan menjelang majlis perkahwinan kami... Ok ok.. Saya taw keazaman kene kuat untuk kuruskan badan nie...

Jadik mulai tahun depan, saya akan kuatkan azam dan nekad untuk mebuatkan body saya kelihatan lebih solid.. Bukankah solid itu lebey indah daripada montok???

^_^

8 comments :

  1. adoii montok ke? cam ok jerk, kuruih je nmpk. neway kita pun suka gak mkn kacang panggang ni ngan roti..nak sedap buh telur mata kerbau n cili api dlm tu..nalaa

    ReplyDelete
  2. tak suke perkataan montok tapi prefer lagi guna perkataan comel dan gebu .. lagi best dgr .. muahahaha ...

    ReplyDelete
  3. wah nalaa rekek, wakaka patut la bgun kol 6.. kata boleh je masak dua minit ... skali sejam da ekkeke

    ReplyDelete
  4. wah~
    hollywood abis!
    hahah!
    dh lm xmkn kacang panggang tu..
    dl housemate sk msk bnd tu mkn ngn roti..
    sdp!

    ReplyDelete
  5. vavava
    pandainye masak cuma tak pandai perbetolkan pict membuatkan kepada den turut terbalik bile melihat masakan itew uhuks

    ReplyDelete
  6. alor la, tak cukup Hollywood ni, takde cheese.. hehehhehe...

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails