Thursday, December 18, 2008

Saya seorang GENIUS!

Hari nie tetibe HP buat hal.. Tak boleh hantar SMS & receive SMS.. Dari malam tadi sampai pagi nie.. Belum 24 hours lagi, tapi saya sudah tak boleh survive.. Sudah berasa kurang waras sedikit!

With out this service, saya tak boleh nak mengadu domba dengan chenta hatii.. Saya taw, mesti sume kata kenapa tak call ajer?? Bukan tak nak, tapi SMS lebih praktikal waktu bekerja.. Sekurang2nya ia tak menggangu masa kerja saya dan si dia, di samping boleh menerima khabar dari chenta hati..

Bila SMS bos takkan menjeling, kekawan chenta hati hati pun takkan mengusik.. Ohh kekawan di tempat keje chenta hati sangat suka mengusik ok! Kalau SMS dihantar dan diterima setiap setengah jam boleh la cover line.. Tapi kalau bertelefon setiap setengah jam, mau kene sakat setengah tahun tak habes.. Kurang sesuai lah! Jadik lebey sesuai berSMS, perbualan cinta ( eukkk kenapa dinamakan perbualan cinta?) hanya sesuai dilakukan pada malam hari.. Tiada boss, tiada panggilan telefon dari supplier, dari client.. Lebih tenteram bukan untuk bergurauan bersama chenta hati??

Hmmm berbalik kepada HP saya.. Memula ingatkan network Celcom buat hal.. Hiks, bila jadi cenggini rasa nak tukar ke Maxis pulak, liputan lebey meluas! Tapi bila call customer service, tak da masalah pulak...

Saya cuba menjadik genius!

Tukar simkad saya ke HP kawan saya, SMS berfungsi! Gembira chenta hati saya menerima SMS dari saya.. Disangkakan HP dah ok..

Bukann sayang, saya pinjam HP orang, tukar simkad saja...
Ohhh jawapan yang sangat mengecewakan chenta hatiku....

Sekarang saya dah temui jawapan masalah saya, HP saya rosak! Tapi masih tak berpuas hati sebab hayat HP ni bersama saya tak sampai pun 6 bulan lagi, tak puas pun nak bermanja-manja ngan saya lagi.. Tak mungkin rosak!!! Saya takkan benarkan ia rosak, saya takde budget untuk hantar repair ok! Cubaan saya untuk jadik genius kali pertama berjaya, saya cuba untuk menjadik genius kali kedua..

Yea ia berjaya!

Teka apa saya buat???

Saya keluarkan memori kad dan cuba menghantar SMS, it works well! Jadik kesimpulan yang dapat saya buat, mungkin memori kad saya terkene jangkitan virus.. Apa, ingat haiwan dan manusia je yang boleh kene virus??
Mungkin virus cacing kerawit yang telah mengjangkiti HP saya nie..

Gadjet teknologi pun boleh kene virus , sudah la caj untuk berjumpa doktornya mahal.. Itu pun suday bernaseb baek dapat jumpa doctor yang boleh mengubati.. Kebanyakkan akan menerima naseb malang, kene campak terus gadjet tuh dalam lombong dan beli yang laen!
Huh menyusahkan sungguh apabila teknologi makin canggih & complicated nie..
It become soo fragile, like glasses!

My heart are fragile too.. Once its hurt, there will be no potion to cure it!
Ok saya dah mula merepek! Dan kesimpulan kedua yang dapat saya buat, saya seorang GENIUS! Hiks hiks hiks...

Ok, skang saya boleh bergembira untuk berSMS bersama chenta hati.. Jangan menjelesss.... ^_^

7 comments :

  1. hehe..ini la yg org kata nak seribu daya kan

    ReplyDelete
  2. nape leh ada virus...jue punya hp ada gprs or wifi ek...

    ReplyDelete
  3. tahniah sbb anda adalah seorang genius~

    ReplyDelete
  4. wah jue..terror ko.leh bukak kedai hp ni

    ReplyDelete
  5. ko slalu on bluetooth ke??
    bistu camne leh masuk virus..
    sib baik xrosak henset, kalau x, terpakse merengek nk mintak hp baru..

    ReplyDelete
  6. tonight would be the night i will fall to you... because you are the girl that impossible to find..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails