Tuesday, February 8, 2011

Ahad 30 January 2011

Nape tajuk entri aku tarikh..??

Hari tu adalah hari lahir aku yang ke 27.. Sedar tak sedar dah 27 tahun aku diberi peluang bernapas di bumi Allah nie.. Syukur alhamdulillah atas segala nikmat dan rezeki yang diberikanNYA..

Sambutan yang ke 27 ni tiada yang istimewa pun.. Percaya tak aku lupa besday aku sendiri?? Aku tido awal, kepenatan menguruskan suami, anak2 (macam banyak je anak) dan rumahtangga..

Sehinggalah subuhnye bila aku bangun dan mendapat wish dari hubby serta SMS dari kekawan baru aku tersedar..

" Ooooo hari ni aku dah masuk 27 tahun.. Hurm.. tak lama je lagi akan msuk era 30, another phase of life"

Terima kasih kepada kekawan yang SMS, wish di FB.. TERHARU!

Husben dan heroku Ar-Rayyan semangat nyanyikan lagu hepi burfday, walaupun hakikatnye Ar-Rayyan tak paham pun lagi.. Tapi aku tetap HAPPY sebab berpeluang menyambutnya bersama insan kesayangan aku..

Cuma sedikit terkilan bila teringatkan arwah ayah, dulu tetiap tahun arwah ayah tak pernah MISS wish burfday aku.. Perhaps, arwah akan jadik antara orang yg terawal akan wish burfday aku.. Sanggup call or SMS aku tengah2 malam buta semata2 nak pastikan beliau akan wish burfday anak die yang sulung nie.. Bukan ngan aku je, dengan semua anak2 pun gitu.. Pastu arwah akan banjer satu famili makan malam.. Oohh rindu sangat saat2 tu..

Tapi aku sentiasa berpikiran positif, bila teringat kan arwah, cepat2 aku sedekahkan Al-Fatihah serta Bacaan yassin tok bekalan arwah di sana.. Dan aku tau Allah tu Maha Adil, Dia tarik arwah ayah dari keluarga kami, tapi Dia gantikan dengan kehiran AR-Rayyan yang mengubati segala kerinduan dan kesunyian.. Aku bersyukur untuk itu..

Hadiah dari suami?? Bila suami tanya apa yang aku nak sempena usia 27 tahun nie?? Aku sendiri rasa tak percaya ngan jawapan aku

" Saya tak mau adiah apa2 kali nie, cukuplah abang dan Ar-Rayyan disisi dan sila belanja saya makan satay kajang"

-Phewwwww, selama duet aku- Agaknye inilah yang dikatakan oleh suami dalam hati.. HAHAHAH

Ntah lah, bila semakin dewasa ni dan dah menjadi ibu.. Segalanya aku dah pandang dari sudut yang berbeza.. Hadiah dan sambutan tu tak begitu penting, bukan maksud aku tak perlu langsung... Perlu, sebab ia akan lebey menyemarakkan kasih sayang.. Sekali sekala memang perlu, sambutan yang istimewa, adiah yang mengejutkan.. Tapi, ada yang lebey penting, ingatan oleh yang tersayang dan mereka yg tersayang berada di sisi kita pada hari tersebut.. Ini adalah benda yang aku belajar sejak aku kehilangan arwah ayah.. Aku mula belajar tentang perkara ini, bukan lagi tahun ni nak adiah laptop, nak sambut kat Chilis ... BUKAN.. Bersama dengan orang yang kiter sayang pada hari sitimewa itu lebey bermakna dan bererti dari segala yang ada di dunia nie.. Percayalah...

Aku sangat TERHARU bila adik2 aku sebok membuat Kek Coklat sebaik je aku singgah ke rumah mak keesokkan harinya.. Walaupun kek tersebut tak berapa jadik, tapi tetap sedappp pada aku.. Sebab ianya dibuat dengan penuh kasih sayang oleh adik2 aku..

Ok, aku kene stop writting now.. Sebab aku dah mula rasa sebak..







5 comments :

  1. heppy belated besday jue..smga kehadiran ar-rayyan dan pak incik kamu menjadi pelengkap hidup utk membina keluarga kecik yg bahagia..enjoy sis!

    ReplyDelete
  2. eh aku la tu yg mintak laptop n sambut kt chillis semalam..haha pedas beb!! anyway happy besday Ju..jgn sedey2

    ReplyDelete
  3. akak..beday kite same tarikh la...hehehe tapi thn je lain...

    hepi beday..

    ReplyDelete
  4. selamat hari ulangtahun ke 27, Jue...moga lebih tabah dan bersemangat menempuh hari mendatang bersma orang tersayang :)

    ReplyDelete
  5. sebak jugak baca entry nih..sob..sob..

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails