Wednesday, February 23, 2011

Dugaan menimpa

Huhu aku ngah pening runsing nie..
Ar-Rayyan dah seminggu demam selsema batok segala..
Semalam tengah keje, BS called gitau Rayyan meragam je.. So aku ni lekas la balik umah..
Sampai umah tengok selsema die makin terok..
Terus berdesupppp gi Pakar Kanak2.. Malas nak gi kenek bese dah.. Aritu dah gi tak baik pun...
Settle sume dalam kol 5, terus balik umah.. Memang kat umah die meragam je nak berdukung, sebelum ni takde pun... Before this letak kat bawah je, die main la sorang2 kalau mama die buat keje..

Aku memang penat gile la semalam, masak pun aku taknak.. Huhu pas je magrib, aku terus tido, Rayyan hubby yang uruskan.. Aku dah bape malam tak dapat tido, badan dah sakit2 sume...
And then pagi ni dapat tahu BS tu dah takmo jaga Rayyan, katanye sebab Rayyan meragam, nak dukung je.. Asal letak je nages, kang anak die yang kecit tu [pun nk dukung gak... huhu die penat nak handle dua2...Huhuhu..

Aku terus pening kepala pikir.. Adoiiiii bukannya anak aku ni jenis meragam sokmo, bese la bebudak kan bila tak sihat memang la meragam.. Tapi aku takde la cakap banyak kat situ, kang orang dah taknak jaga, kite paksa2 kang payah plak.. Ntah apa2 die buat kat anak kite nanti..

So die jaga sampai hujung bulan nie je.. Aku rasa stress gile bila benda melibatkan anak ni.. Kalau la hubby aku kaya gaji 10K, aku benti keje aje la jaga anak senang.. Dapat tengok anak membesar depan mata... Kekadang aku kene gi jauh, awal2 pagi buta, langit gelap lagi dah anta anak.. Sedey tau perasaan tu!!!

Bila anak demam nak tinggalkan ngan orang.. Memang la leh cuti, tapi takkan sampai seminggu ko nak cuti?? Kalau company ni company aku takpe la juga... Inilah dugaan menajdi ibu, kene kental ok!

Skang misi aku nak carik orang jaga, kalau boleh nuseri aje la terus.. Huhuhu kalau BS kang meragam die takmo jaga lagi.. Takkan tiap kali demam nak tukar BS.. Huhuu..

Dah, aku nak sambung keje.. Pagi ni update dr site je, malam tadi aku terkandas awal di atas katil..

10 comments :

  1. saba ye,senoga jumpe BS yg btl ikhlas..

    get well soon rayyan..Amin

    ReplyDelete
  2. Laa.. demand pulak BS tu. BS makbed jaga juga anak Makbed kecuali kalau Oni demam sangat panas dan teruk. Tapi, biasanya Makbed cuti sebab BS pun ada anak , nanti jangkit pulak kat anak tu, dengan BS tu skali terjangkit.

    Lamanya sampai seminggu Rayyan demam... Dah bawak gi spital ke? Skang ni musim demam. Kat spital manjung, wad pediatrik penuh tau penuh ngan budak kecik demam.

    ReplyDelete
  3. alahai..siannye Rayyan demam mesti xselesa..hmm..sabar je lah kak nk wat cmne kn kalau dia xnk jaga..harap2 jmp la BS yg ikhlas nk jaga Rayyan

    ReplyDelete
  4. lamanya demam...dasat jugak tu bs sampai x mo jaga..nasib bs pz ok tpi kalau syauqi demam memang x hntr la risau org jaga x semacam kita jaga time anak sakit ni...lgpun takut berjangkit

    ReplyDelete
  5. jue

    bab nih akak penah rasa dulu..tetiba BS xmo jaga anak no 2 tuh...option yg paling cepat time tuh adalah nurseri...so, jue survey2 la nursery yang elok dari sekarang

    ReplyDelete
  6. adehh...sian jue..msti letih pk sume ni kan..saba k..b strong..org tu xnk jg xpe..try cr org len..dr kita paksa2..die wat mcm2 kt ank kite..lg x sanggup..

    ReplyDelete
  7. cian rayyan xsihat...
    mesti xsenang duduk kan...
    wat keje pon blom tentu tenang...
    moga rayyan cepat sembuh.. :)

    ReplyDelete
  8. laa boleh pulak BS tuh macamtu? meragam x nk jaga dah..haiya

    dh sminggu dmm..lm jgk tu. gi klinik dr ckp pe? bg ubat dmm x?

    ReplyDelete
  9. pada pendapat sy, sy lebih selesa hantar antar ke nursery. tp pilih nursery yg bagus. ada 3 baby with 1 TEACHER. klu kt nursery, jrg ada masalah org tk nk jaga. ye la...klu antar kt BS nih, dorg mesti lah jaga anak dorg je. anak org dorg mesti tk peduli pun...

    sabar je yer...hidup mmg byk dugaan. kuatkan semangat

    ReplyDelete
  10. rayyan get well soon dear : same kes ngan Mareesa Naima ler ni,tapi dia demam sekejap,pastu yang lama selsema nan batok,sian kan..kalau lah boleh ditransfer sanggup je..semoga dapat jumpa BS yang lain,nursery pun ok,kena cari yang elok eh :)

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails