Monday, February 21, 2011

Hari isnin hari bagi resipi

Assalammualaikum..

Hehe cam bese la naik je dari wiken, kompem akan kuar resipi baru dalam blog nie~~
Ye la, hubby keje sabtu so payah la nak berjalan2.. Ahad lak dah sebok mendobi kain baju kemas rumah segala.. Aku ni bukan leh rumah sepah, semak mata aku.. Kang mulalah tak senang duduk..

Percaya tak, aku pernah balik keje kol 9 malam, bila tengok rumah sepah, aku sanggup terus kemas rumah walaupun badan tengah penat giler nie, settle sume dekat kol 12 malam baru lah aku mandi tido.. sampai gitu hebat..

Ada sorang kakak ni cakap kat aku, kalau nak kuar jejalan pergi je jangan pk pasal rumah tak kemas apa sume.. OOOOO NO! aku tak boleh, aku akan kemas rumah sebelum kuar so that bila aku balik mata aku tak semak.. Aku sanggup bangun pagi mop lantai, lipat baju sume janji bila aku kuar rumah aku kemas..

Huhu benda ni cam dah jadik habit tau.. Kekadang orang cakap aku terlalu nak kan perfect, sume nak kemas nak bersih.. huhu orang lain mungkin boleh idop kalau sepah2 ni, aku takleh, aku rasa rimas semacam tau.. Huhu tak tau camne nak descrip perasaann tu..

Bilik air rumah aku hampir setiap hari aku berus.. Umah skang ni kuarters, dah lama lak tu.. Kuarters dah lebey 30 tahun, so memang agak buruk la toilet die.. Buruk takpe bagi aku, dinding makan anai2 ke hape, janji bersih.. Hari2 la aku menyental dinding bilik air ngan toilet bowl tu.. Huhu hubby cakap aku obses..

Kalau memasak pun, sambil masak tu aku akan kemas dapur, basuh pinggan, mop lantai, dah sudah masak, lap dapur, aku takkan tinggalkan kuali berminyak atas dapur.. huhu memang habit aku cam tu.. kalau orang tak knal aku, org akan cakap aku cerewet... Tapi ada aku kesah?? HAHAHA kebersihan beb..

Sebabkan aku sngat particular bab2 kebersihan dan kekemasan ni, aku jadik cam penggeli tau.. Aku geli kalau toilet kotor, gi memana kalau toilet tu kotor memang aku sangggup tahan kencing ke berak.. Huhu secara otomatik aku akan jadi sembelit lak HAHAHA..

Tido pun kalau tempat tu kecit takpe, tapi tolonglah kemas.. kalau berhabuk, sampah tak sapu.. Memang la aku takkan tido.. Cerewet kan aku? Huhu

Dah melalut, padahal nak bagi resepi.. jap gi lah, next entri..

Korang camne eh? Bab2 kebersihan dan kemas umah nie?

2 comments :

  1. N pon agk cerewet bab2 mngemas ni...sakit mata...mmg klo nk klua..uma msti mau kemas dlu..spy balik nti x stress tgk uma sepah..

    ReplyDelete
  2. me too..tp xder la terlalu obses. kalo bdn terlalu penat memang rs nak nangis kalo tgk umah sepah.huhu..

    yang penting bilik tidur ku kene kemas, wangi, tiada sampah + habuk.Cadar bilik mesti setiap 2 pr 3 ari akan tukar..heee:P

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails