Thursday, February 17, 2011

Journey My BreastFeeding Part 2

Oke sambung kisah pengalaman aku BF Ar-Rayyan... Balik je dari sepital, Ar-Rayyan dah oke dah menyusu, being a boy memang kuat menyusu kan.. Asyik nak berlekap aje la... Sampai sakit belakang aku nie sebab duduk menyusukan die..

MAsa tu, nipple ni memang luka and pecah2 terok la kan.. Huhu menitik2 air mata aku tahan sakit masa Ar-Rayyan nyusu.. Ku tabahkan la hati, hubby yang tak tahan tengok aku sakit.. Gi la farmasi beli nipple cream.. Seb bek bijak, die beli yang Madela punye.. Mahai kemain krim tu, cenonet je dah 30 hengget seb bek berkesan..

Masa tu air susu aku dah banyak dah, sebabkan nak maintain air susu, dalam pantang aku amalkan makan kurma, makan sayur sawi, sawi bunga, sawi batang putih, segala tok nenek sawi la.. tak lupe jugak ulam pegaga.. memang meriah la susu badan aku time tu..

Dugaan datang lagi bila Ar-Rayyan kene kuning, kami bawa ke sepital pakar Al-Islam balik, kene admit balik 2 malam.. Masa ni aku stay sepital sebab nak BF Rayyan, nak stay bilik single tapi dah full so nak tak nak kene la share bilik kan.. Masalahnye bila share bilik nie hubby takleh tido skali.. HOHOHO manja ya amat kan? Memang pun, sepanjang aku kat sepital 5 hari 4 malam, hubby memang stay sekali.. Tido malam die jaga aku, walaupun aku takde la sakit sangat pun, aku leh je bangun sendiri cuma kene papah gak la kekadang tu and tolong aku bila nak tukar pad ke mandi ke..

Bila aku dok bilik share ni payah la, dah la time tu aku eken dok wad kat tingkat 4, nuseri kat tingkat 2.. Korang leh bayang tak? Setiap 2 jam aku akan jalan la terkedek2 turun lif gi nuseri nak BF Rayyan, even kol 2,3 pagi pun.. Bersalin czer kan takleh banyak sangat gerak, tapi aku ni ha.. Asyik jalan2 ke nuseri aje... Huhu kesian tengok Rayyan lagi kene jemur bawah lampu tu... Masa ni tempat jahit aku pun start sakit sbb aku byk bergerak huhu memang seriau la.. Aku takot terbukak je.. Tapi kuatkan hati jugak, aku ekne BF Rayyan apa jadik pun.. Takkan aku bg dia minum FM selagi aku terdaya...

Pas 2 hari bacaan kuning Rayyan turun so dah leh discharged, memang lega la.... Balik umah aku leh berehat dan kurang bergerak cam bese.. Memang balik tu mak aku suh aku tido aje.. bangun tok makan ngan nyusukan Rayyan... Alhamdulillah luka aku OK..

Then pastu aku kene bengkak susu hampir masistis.. Sambung la part 3, aku nak gi join contest jap.. HAHAHA..

4 comments :

  1. Fuh. Luka nipple memang TERBAIK. Rasa nak meraung tak hengat dunia dah.

    ReplyDelete
  2. jue, ko mkn pe utk bykkan susu..aku bace2 blog ko xjupe2 plak ktne ko cite part tu..

    ReplyDelete
  3. w.pon sakit...s long s hubby gn ank ade depan mate..ilang sakit tu kan...semangt kne kuat!

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails