Friday, January 18, 2013

My 1st abaya 2013


Abaya pertama yg saya beli pada tahun 2013 bkn tu je seumur hidup kot. Hurm. Habi pun pelik sejak bila saya nak berAbaya bagai ni.
Tahun baru. Revolusi baru. Azam baru. Sinonim kan?
Begitu jugak jiwa ni, nak lakukan pembaharuan. Walau tak banyak, nak jugak buat sikit. Pembaharuan yang membawa kebaikkan.
Biar la apa orang nak kata. Tak stylo, macam orang tua, tak moden. Ye la, umur muda lagi, dah nak berlitup dari atas ke bawah kah???. Ada suara sumbang gitu ok. Tapi tahukah, mati tak mengenal usia?

Sebagai seorang ibu, biarlah aku membawa status ibu yang mulia itu dengan cara aku tersendiri. Menjadik contoh buat anak anak aku. Walaupun aku ibu yang muda. Takpe la aku digelar ibu kolot yang tak reti berfesyen. Takde hal la. Aku berfesyen jugak, tapi kat rumah je. Depan mata suami je ^_^

Sedihkan dengan metaliti orang macam ni kan? Skang abaya pun banyak yg cantek apa. Harga pun cantek. jadi ini adalah permulaan saya untuk berubah. Sepatutnya orang memberi sokongan bukannya komen yang seperti di atas. Takpe la, mungkin pada die satu kerugian perubahan saya ni. Takpe, saya untung. dia yang rugi gamaknye, sbb saya tak beli baju dr die lagi kot T_____T

Abaya ni saya masih belum pakai lagi, walaupun saya beli pada 1 January 2013. Saya perlukan kekuatan untuk menyarungnya. Baju yang sebegini sopan, tingkah laku perlulah sopan jugak kan. HAHAHAHAHA.. jadi kene ubah perangai agar lebih kesopanan dulu. Takkan nak pakai abaya tapi tergedik mengeletis kan, gelak macam pontianak mengilai kan, tak sesuaiiii.. Nanti kang ada plak yang kata, baik takyah pakai supan supan.. Eh, memang betol pun... Skang saya memang gelak kuat, nak lagi kalau duduk ngan geng.. Tetibe je gelak macam nak runtuh meja. Adoi susah nak ubah pangai nie.

Insyaallah saya akan sarung juga abaya ini. Tahun ini. Insyaallah..

Doakan saya. Itulah baru namanya sahabat.








11 comments :

  1. In shaa Allah juelee..
    Kite pun sedang cuba ke 'arah' itu
    Moga sama2 dikuatkan semangat utk teruskan hijrah
    Pelan-pelan.. =)

    ReplyDelete
  2. in sha Allah..bila dah sarung Abaya tu, secara otomatis akan tersopan gak. :)

    perubahan itu perlu. bilamasa orang memandang perubahan kita sebagai satu benda pelik, doakan saja mereka akan dibukakan hati dan diberikan hidayah dari Allah untuk turut sama berubah.

    cantek Abaya tu. =)

    ReplyDelete
  3. jgn hiraukan kata2 org jue. Yg penting niat kite. InsyaAllah, Allah akan permudahkan klu niat kita ikhlas krn Allah...

    ReplyDelete
  4. i love abaya/jubah

    biar kolot,tak hot kat dunia ni

    niat hati nak berniqab,tapi pelan2 nak ubah perangai dulu.


    cantik la abaya juelee

    ReplyDelete
  5. @Nad MamaZN

    insya allah, sesama la kita berusaha nad dan saling mengingati..

    ReplyDelete
  6. @ily♥

    insyaallah.. tu la ily semoga hati ini kuat!

    ReplyDelete
  7. @Peri PiA

    hiks ayat pia hot di dunia tu tak tahan....

    ReplyDelete
  8. Comel sgt color diaa........ u can do it jue.... loose is so cool!!!

    ReplyDelete

Pstttt.. Tekiu ya!


















Tweet

Share




Sebarkan.




LinkWithin

Related Posts with Thumbnails